[Combat Box] Apollo - campagnes dynamiques

Répondre
LeLong
Officier

Spécialité :

[Combat Box] Apollo - campagnes dynamiques

Message par LeLong »

Combat Box travaille sur un système de campagne dynamique sur lequel nous avons déjà volé récemment.
Leurs missions classiques sont remplacées de plus en plus souvent par la campagne dynamique.

Annonce de lancement de la campagne Apollo 7
message de Sketch
Attention all pilots of Combat Box!

We are thrilled to announce the launch of our newest campaign, Apollo 7! This version is packed with exciting features and updates, and we can't wait for you to experience it.

Apollo 7 is more than just a campaign - it's a journey. With our new career mode, you'll be able to build your fame within community and the Apollo museum, as you progress through increasingly challenging missions as the war progresses.This feature also allows you to select custom missions and share them with your friends. We believe that this feature adds an exciting new dimension to the gameplay experience, and we encourage you to try it out.

But that's not all. Apollo 7 also includes a range of new features and changes that will enhance your gameplay experience. From the improved supply system to the overhauled anti-air units to better convoys and much more! This version has something for everyone…

To learn more about all the new features and changes in Apollo 7, be sure to check out the user manual here -> https://static.combatbox.net/Combat-Box ... Manual.pdf It's packed with information and tips to help you make the most of your gameplay experience.

While you are learning how to navigate the career mode and share the missions with your friends, we have reduced the idle timeout; so that you will not get kicked from the server as soon.

So, what are you waiting for? Strap in, start your engines, and get ready to take off into the thrilling world of Apollo 7. Let's make history together!

To start your career in the campaign go here -> https://campaign.combatbox.net/
Ils en sont (18 mars 2023) à "l'Alpha 7"
Message de Hank "Stilgar" Scorpio
Apollo Tech Alpha 7 - Career Mode Edition
Date/Time: vendredi 17 mars 2023 17:00
Server: Combat Box
Comms: IL2 SRS srs.combatbox.net:6002

Project Apollo returns, this time with Career Mode! In addition to the persistent campaign, players will fly missions in the campaign as an RAF, USAAF or Luftwaffe pilot. Join us this Friday and help shape Project Apollo with your feedback.

Major changes include:
- Mordrac made a new trailer!)
- new career mode UI, powered by Next.js,
- solo and group operations via mission cards
- mission outcomes affect the campaign
- supply system overhaul
- AA overhaul
- better convoys
- updated manual

To see the entire list of changes go here: https://static.combatbox.net/Combat-Box ... Manual.pdf

Un site dédié à la campagne et à son avatar en jeu vient de sortir:
https://campaign.combatbox.net/manual

L'inscription se fait en 2 clics via votre compte Discord
Ensuite il faut indiquer votre nom exact de joueur en jeu ("IRRE_LeLong" pour moi) dans la partie "Roster"

Vous aurez alors 3 pilotes (GB, US, DE) et des cartes de mission proposées que vous pourrez sélectionner et aller faire en jeu.
Image
C'est clairement une "early", mais il y a de l'idée !

A tester l'intérêt et le fun de suivre ces missions là plutôt que d'autres, et à voir comment on peut réaliser les mêmes missions en groupe. Je n'ai pas encore tout lu, je vois des options sur une mission "Create a Group Operation" c'est peut-être ca.

Bref, pour les curieux, il y a de quoi fouiller :ugeek:
Alcolix
Membre

Spécialité :

Re: [Combat Box] Apollo - campagnes dynamiques

Message par Alcolix »

Alors, j'ai le statut "Active" pour la mission strategic bombing en p51 inscrit en solo (Activate).
Et le statut "Assigned" pour la mission combat air patrol en spit IX inscrit en "create operation group". Je suis dans la member list. A voir si elle s'étoffe avec de nouveaux arrivants ....
Alcolix
Membre

Spécialité :

Re: [Combat Box] Apollo - campagnes dynamiques

Message par Alcolix »

Bien, le type de mission (airfield, type d'appareil ...) change à chaque relance serveur en avançant d'un jour "in game" à chaque fois.
Je pense qu'il faut s'inscrire à chaque fois sur la/les missions de notre choix en préambule de connexion au serveur.
Répondre