[NEWS & DISCUSSIONS] M2000-C (Par Razbam)
- Biluf
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Re: [Sujet Unique] DCS World
Ceux qui veulent commencer à potasser, le manuel pas terminé http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2 ... ostcount=8
- Dragonares76
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Re: [Sujet Unique] DCS World
wouah la tronche de la checklist à partir du parking ... Monstrueux !
Faîtes chauffer les neurones de la mémoire les gars !
Faîtes chauffer les neurones de la mémoire les gars !
- verstholen
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Re: [Sujet Unique] DCS World
Tiens il faut que je pense à le prendre pour voler avec vous.
- Dragonares76
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Re: [Sujet Unique] DCS World
Message de Razbam sur Facebook :
Sortie du Mirage 2000 le 25 Décembre, pour noël, si tout va bien ^^
Sortie du Mirage 2000 le 25 Décembre, pour noël, si tout va bien ^^
- verstholen
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ddd
Mirage 2000 commandé. Cadeau nowel 

- Quintus11
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Re: [Sujet Unique] DCS World
commandé au papa nouyelle aussi .
- Bed
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444
Ca donne franchement envie de s'y mettre tout ça, mais quelques questions:
1- Le manuel fait il 400 pages (je parle surtout des modes radars et electronique de guerre associées) ?
2- Y'a t'il des campagnes organisées par une communauté française (comme sur BoS), je n'ai pas regardé ?
3- Quid du jeu lui même, j'ai appris qu'il fallait faire la mapping de touches pour chaque avion ... ca fait un peu peur ce genre de truc quand ce n'est pas pris en compte dès la conception du jeu.
A+
1- Le manuel fait il 400 pages (je parle surtout des modes radars et electronique de guerre associées) ?
2- Y'a t'il des campagnes organisées par une communauté française (comme sur BoS), je n'ai pas regardé ?
3- Quid du jeu lui même, j'ai appris qu'il fallait faire la mapping de touches pour chaque avion ... ca fait un peu peur ce genre de truc quand ce n'est pas pris en compte dès la conception du jeu.
A+
- Quintus11
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Re: [Sujet Unique] DCS World
Salut Bed , je viens d acheter quelques avions , je n 'y a i jamais joué avant . ( ca c 'est pour le mesurage de ziziBed a écrit :Ca donne franchement envie de s'y mettre tout ça, mais quelques questions:
1- Le manuel fait il 400 pages (je parle surtout des modes radars et electronique de guerre associées) ?
2- Y'a t'il des campagnes organisées par une communauté française (comme sur BoS), je n'ai pas regardé ?
3- Quid du jeu lui même, j'ai appris qu'il fallait faire la mapping de touches pour chaque avion ... ca fait un peu peur ce genre de truc quand ce n'est pas pris en compte dès la conception du jeu.
A+

Mes premières impressions assez fluide , il me semble que les modeles de vols sont pas mal du tout .
pour répondre a tes questions :
1-Non, l avion complet 120 pages .
http://www.avialogs.com/viewer/avialogs ... hp?id=1879
2 - je ne sais pas encore ( mais ca me donne des idées )
3- le mapping des touche se fait effectivement sur chaque avion , mais un gros tronc commun .
de toute facon , c 'est pas War thunder , tu vas pas acheter 20 avions par jour ...
Apres , dcs , c est visuellement pas tres jojo pour l environnement exterrieur de tres loin( c est mon avis) . , les avions eux même sont très joliment fait , nets bref , ça pète bien .
- Quintus11
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Re: [Sujet Unique] DCS World
oui, j avais zappé .Biluf a écrit :DCS World est gratuit et de base t'as 2 avions, tu peux test ça toi même Bed.
- Dragonares76
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Re: DCS : M2000-C
À noter que les super530 semblent avoir une portée inférieure (ou tout du moins une complexité d'utilisation qui ferait prendre plus de temps pour verrouiller) que les AIM120 américains ou que les R27ER russes ...
Mais bon je maîtrise pas encore le 2000 au point d'égaler la perf de ces missiles, alors tout es possible ^^
Mais bon je maîtrise pas encore le 2000 au point d'égaler la perf de ces missiles, alors tout es possible ^^
- Matsu_BlackMinou
- Messages : 45
- Inscription : 09 avr. 2015, 12:25
Re: DCS : M2000-C
Update 1.5.3 du M-2000C
Original (Anglais)
DCS M-2000C by RAZBAM
Add RAZBAM-made missile definitions
Add VTB (radar) screen display export (including key binding)
Add preliminary force-feedback compatibility (untested)
Add emergency compass
Add preliminary approach-hold autopilot mode (lightly tested)
Add mirror (functions like rear-view camera for now)
Add Super 530D TOF (time of flight) and TTI (time to impact) HUD calculations
Add temporary switch definitions for controls binding
Add text to Selective Jettison switch cover
Add aux gunsight (HAUSSE switch, available in all modes except approach)
Add early implementation of approach hold autopilot
Add gear raise/lower rate variability
Add aerodynamic loss of wing lift effects due to beta
Add bingo fuel bug clickable tumblers (not functional, yet)
Add clickable canopy handles & lock (be careful to lock it before takeoff!)
Add more cockpit switches enabled
Fix RWR-related crash
Fix in-flight refueling
Fix RWR ranging logic (based on priority)
Fix cockpit knobs that didn't act like knobs
Fix HSI & ADI (Boule) giving incorrect heading
Fix ECM box displaying invalid number on rearm
Fix center pylon placement
Fix HUD geometry
Fix alignment of HUD elements
Fix interception ring logic
Fix GBU release crash
Fix to sustained turn rate
Fix for trim commands not having correct authority
Fix for AP not functioning in area of low ground elevation
Fix keyboard & joystick default.lua (hopefully this is the one...)
Fix incorrect flight model tail airfoil shape
Fix for calculations of tail aerodynamics & rudder effectiveness
Fix for total wind velocity using wrong value
Fix for incorrect fuel tank centroid
Fix flight model shuddering on ground
Fix HUD declutter switch
Fix missing text on IFF panel
Fix missing panel lighting
Fix V/UHF radio knob controls PANNE light
Fix rudder and vertical tail effectiveness calculations (particularly at high betas)
Fix default.lua input definitions (naming, categories)
Fix NWS light logic
Fix NWS system pressure logic
Fix authority of autopilot pitch controller
Fix consistency of heading card and autopilot logic
Fix canopy open/close by keyboard command
Fix no communications in a few quickstart missions
Fix 6DoF head limits
Fix ground attack quickstart missions, had impossible payloads
Fix taxi light switch position logic
Fix multiple canopy bugs
Fix afterburner popping sound issue
Fix main gear clipping ground
Fix fuel cutoff switch issue (lightly tested, still has related known
issues)
Fix various miscellaneous bugfixes
Update gun snake logic
Update input definitions
Update transonic drag modeling
Update roll/yaw coupling
Update manual
Update folder structure
Update default VOR frequencies
Update panel lighting (notice backlight interaction with shadows/sunlight now)
Update cockpit textures
Update control authority of rudder in normal FBW, full authority in spin mode
Update spin mode behavior to account for yaw acceleration
Update NWS gain calculations
Update external model with various minor improvements
Update fuselage drag calculations
Update clickable canopy logic
Update FBW pitch PID gain & control logic
Update landing gear mass
Update low-speed pitch authority
Update FBW alpha limiter
Update RWR display (rings, removed counter, added cross)
Fixed Armament Panel bug.
Fixed Mirror bug.
Fixed miscellaneous bugs.
DCS M-2000C by RAZBAM
Add RAZBAM-made missile definitions
Add VTB (radar) screen display export (including key binding)
Add preliminary force-feedback compatibility (untested)
Add emergency compass
Add preliminary approach-hold autopilot mode (lightly tested)
Add mirror (functions like rear-view camera for now)
Add Super 530D TOF (time of flight) and TTI (time to impact) HUD calculations
Add temporary switch definitions for controls binding
Add text to Selective Jettison switch cover
Add aux gunsight (HAUSSE switch, available in all modes except approach)
Add early implementation of approach hold autopilot
Add gear raise/lower rate variability
Add aerodynamic loss of wing lift effects due to beta
Add bingo fuel bug clickable tumblers (not functional, yet)
Add clickable canopy handles & lock (be careful to lock it before takeoff!)
Add more cockpit switches enabled
Fix RWR-related crash
Fix in-flight refueling
Fix RWR ranging logic (based on priority)
Fix cockpit knobs that didn't act like knobs
Fix HSI & ADI (Boule) giving incorrect heading
Fix ECM box displaying invalid number on rearm
Fix center pylon placement
Fix HUD geometry
Fix alignment of HUD elements
Fix interception ring logic
Fix GBU release crash
Fix to sustained turn rate
Fix for trim commands not having correct authority
Fix for AP not functioning in area of low ground elevation
Fix keyboard & joystick default.lua (hopefully this is the one...)
Fix incorrect flight model tail airfoil shape
Fix for calculations of tail aerodynamics & rudder effectiveness
Fix for total wind velocity using wrong value
Fix for incorrect fuel tank centroid
Fix flight model shuddering on ground
Fix HUD declutter switch
Fix missing text on IFF panel
Fix missing panel lighting
Fix V/UHF radio knob controls PANNE light
Fix rudder and vertical tail effectiveness calculations (particularly at high betas)
Fix default.lua input definitions (naming, categories)
Fix NWS light logic
Fix NWS system pressure logic
Fix authority of autopilot pitch controller
Fix consistency of heading card and autopilot logic
Fix canopy open/close by keyboard command
Fix no communications in a few quickstart missions
Fix 6DoF head limits
Fix ground attack quickstart missions, had impossible payloads
Fix taxi light switch position logic
Fix multiple canopy bugs
Fix afterburner popping sound issue
Fix main gear clipping ground
Fix fuel cutoff switch issue (lightly tested, still has related known
issues)
Fix various miscellaneous bugfixes
Update gun snake logic
Update input definitions
Update transonic drag modeling
Update roll/yaw coupling
Update manual
Update folder structure
Update default VOR frequencies
Update panel lighting (notice backlight interaction with shadows/sunlight now)
Update cockpit textures
Update control authority of rudder in normal FBW, full authority in spin mode
Update spin mode behavior to account for yaw acceleration
Update NWS gain calculations
Update external model with various minor improvements
Update fuselage drag calculations
Update clickable canopy logic
Update FBW pitch PID gain & control logic
Update landing gear mass
Update low-speed pitch authority
Update FBW alpha limiter
Update RWR display (rings, removed counter, added cross)
Fixed Armament Panel bug.
Fixed Mirror bug.
Fixed miscellaneous bugs.
- Dragonares76
- Réserviste
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- Inscription : 10 avr. 2015, 19:29
Re: DCS : M2000-C
Wouhou les crashs des GBU sont réglés normalement, et ravitaillement en vol dispo !!!
- verstholen
- Guest
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Re: DCS : M2000-C
Hâte de tester des que je rentre du pays de Dracula (lundi ou mardi)
- Matsu_BlackMinou
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Re: DCS : M2000-C
Deux nouveaux missiles air-air disponibles (enfin c'est les mêmes mais va savoir pourquoi ils sont en double ^^')
Dernière modification par Matsu_BlackMinou le 20 févr. 2016, 00:46, modifié 1 fois.